آغازگری کاربردی برای معلمان دروس کلاس اول تا سوم دبستان


توضیحات

دانلودفایلPDF

آغازگری

کاربردی برای معلمان

دروس  کلاس اول تا سوم

 دبستان

 

تعداد صفحات112

آغازگری

طبق تعریف آغازگری، به توانایی شروع یک  تکلیف به صورت کارآمد و به موقع و بدون تعلل اشاره دارد.

آغازگری شامل توانا یی دانش آموز برا ی شروع مستقل یک  کار است و می تواند شامل مهارت های مختلفی از جمله

تولید مستقل ایده ، یافتن و کاربستن یک راه حل، و پاسخ به دستورالعمل ها به شکل خود انگیخته و بدون نیاز به

حمایت دیگران باشد. توانایی آغاز گری مانع از گوشزد کردن و یاداوری مداوم تکالیف، دادن قول جایزه و یا تحکم

به دانش آموزان برای اتمام تکلیف می شود. علاوه بر این ممکن است دانش آموز با مهارت آغازگری ضعیف نیاز به

دریافت فردی دستورات در کلاس داشته باشد و نتواند از یک دستور گروهی مانند »در وقت باقی مانده تمرین های

کار در کلاس صفحه 45 کتاب ریاضی را انجام دهید« را اجرا کند و معلم حتما باید به خود دانش آموز دستور دهد

و به او در شروع اجرایی کرد ن دستور کمک کند

تقویت آغازگری:

دانش آموزی که برای انجام هر تمرین و حتی بیرون آوردن کتاب یا دفتر نیازمند کنترل بیرونی است در حقیقت از نظر آغازگری

دچار مشکل است. خودآغازگری باعث می شود دانش آموز به طور درونی و فردی، خود را کنترل و انجام فعالیت و کارهایش را هدایت

کند. دانش آموزان با سطح توجه پایین، نافرمان و بیقرار به طور مکرر نیازمند هدایت از جانب آموزگار برای اتمام فعالیتهای کالسی

هستند، به همین منظور الزم است آموزگار موارد زیر را در نظر بگیرد:

- نحوه تکمیل یک فعالیت یا تمرین راحتما برای دانش آموزان توضیح دهید.

- یک فعالیت را به چند مرحله تقسیم کنید تا بعد از انجام هر مرحله دانش آموز را بهتر بتوانید برای ادامه کار هدایت و

راهنمایی کنید. در حقیقت هر فعالیتی را در چند مرحله و به شکلی ساده و روشن برای دانش آموز بیان کنید.

- برای نمونه اگر قرار است 5 سطر از حرف »ب« یا کلمات مرتبط با آن را دانشآموز در دفتر یا کتاب نگارشش در کالس

بنویسد، به او یاد می دهیم هر خط که نوشتی یک پله به جلو رفته ای )می توانید 5پله نیز ترسیم کنید (.

- بعد از نوشتن یک سطر از تکلیف ، از طریق بازخورد های زبانی مثل بیان این جمله که »خیلی خوبه یک پله از 5 پلۀ تمام

کردن تکلیفت را طی کردی، حاال هر بار که پله بعدی را طی کردی بگو تا برایت علامت  بزنم« کم کم هدایت کار را به دست خود

دانش آموز بسپارید.

 

در پایه اول با توجه به اینکه دانش آموز اسم کتاب را نمیتواند بخواند با کمک تصاویر روی جلد هرکتاب ، با روش رمزگردانی دانشآموز

را ترغیب به به خاطر سپردن تصویر کتاب میکنیم. برای نمونه برای کتاب فارسی از دانشآموز میپرسیم روی جلد کتاب چه تصویری

میبینی؟ از این به بعد هرگاه گفتم کتاب فارسی سریع کتابی که تصویر دارد را از کیفت بیرون بیاور.

فروش باسایت  فارسفایل

دسته بندی: کالاهای دیجیتال » 🔺درسی

تعداد مشاهده: 33 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: PDF

تعداد صفحات: 112

حجم فایل:1,384 کیلوبایت

 قیمت : 39,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل