بررسی تأثیر فاصله جغرافیایی مؤسسه حسابرسي و مشتری بر به موقع بودن گزارش حسابرسی در شرکت های پذیرفته
فهرست مطالب
عنوان صفحه
1-5- سؤالات و فرضيههاي پژوهش 8
1-8-1- حجم نمونه پژوهش و روش محاسبه 9
1-9- روش و ابزار جمع آوری و آماده سازی داده ها 10
1-10- نحوه تجزیه و تحلیل دادهها 10
1-11- خلاصه فصل و ساختار پژوهش 11
2-2- روند توسعه، تحول و ارتباط علم جغرافیا با سایر علوم و تنوع جغرافیایی شرکت ها 13
2-2-1- روند توسعه و تحول ارتباط علم جغرافيا با سایر علوم 13
2-2-2- متنوع سازی جغرافیایی 15
2-3-1- اهميت موضوع نظام راهبري شركتها 17
2-3-2- جنبههاي مختلف نظام راهبري شركت 18
2-4-1- زمان بندی افشای گزارش حسابرسی 20
2-4-2- انواع گزارش های حسابرسی 22
2-5- تاخیر در گزارش حسابرسی 22
2-5-1-عوامل موثر بر رفتار گزارشگری به موقع 25
2-6- مروری بر پژوهشهای پیشین 30
3-2-4- روش و ابزار جمعآوري و آمادهسازي دادهها 38
3-3- تبيين و اندازهگيري متغيرها 38
3-3-1-تبيين و اندازهگيري متغير وابسته 38
3-3-2- تبيين و اندازهگيري متغيرهاي مستقل 39
3-3-3- تبيين و اندازهگيري متغیرهاي كنترلي 40
3-5- مدل مورد استفاده برای تجزیه و تحلیل دادهها 42
3-5-1- روشهای آماری مورد استفاده پژوهش 43
3-5-3- آزمونهاي تشخيصي فروض مدل 44
فصل چهارم .....................................................................................................................................60
4-3- ضريب همبستگي بين متغيرها 48
4-4-1- آزمون فرضیه اول پژوهش 50
4-4-1- آزمون فرضیه دوم پژوهش 52
4-5- خلاصه نتایج آزمون فرضیههای پژوهش 54
5-2- نتیجهگیری از یافتههای پژوهش 56
5-3- تحلیل کلی نتایج آزمون فرضیههای پژوهش 56
4-5- محدودیتها و مشكلات پژوهش 57
5-5 پیشنهادهایی در خصوص پژوهشهای آتی 58
پیوست 1- خروجی آمار توصیفی، نرم افزار ایویوز : 63
پیوست 2- خروجی آمار توصیفی، نرم افزار ایویوز : 64
پیوست 3- خروجی تخمین مدل اول، نرم افزار ایویوز : 65
پیوست 4- خروجی تخمین مدل دوم، نرم افزار ایویوز : 66
پیوست 5- خروجی آزمون والد جهت ضرائب مدل دوم، نرم افزار ایویوز : 67
پیوست 6- لیست شرکت های حاضر در نمونه : 68
پیوست 7- جدول رتبه بندی مؤسسات حسابرسی ( کیفیت حسابرس ) : 69
چکیده
هدف پژوهش حاضر، بررسی تأثیر فاصله جغرافیایی مؤسسه حسابرسي و مشتری بر به موقع بودن گزارش حسابرسی در شركتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران است. لذا در این پژوهش با جمعآوری اطلاعات و دادههای مالی 104 شركت از صنایع مختلف، طی قلمرو زمانی سال های 1390 الی 1396، به بررسی تأثیر فاصله جغرافیایی مؤسسه حسابرسي و مشتری بر به موقع بودن گزارش حسابرسی پرداخته شده است. بر اساس متغیرهای در نظر گرفته شده و هدف اصلی پژوهش، فرضیههای پژوهش شامل دو فرضیه اصلی تدوین شد كه برای بررسی آن ها با تدوین مدلهای اصلی و استفاده از رگرسیون لجستیک، به بررسی رد یا عدم رد هر یك از فرضیههای پژوهش پرداخته شد. بر این اساس فرضیه اول به این صورت تدوین گردید که فاصله جغرافیایی میان مؤسسه حسابرسی و مشتری بر به موقع بودن گزارش حسابرسی مؤثر است. همچنین فرضیه دوم مبنی بر تأثیر بیشتر فاصله جغرافیایی میان مؤسسه حسابرسی و مشتری بر به موقع بودن گزارش حسابرسی در شرکت های حاضر در بورس نسبت به شرکت های حاضر در فرابورس مورد پذیرش قرار نگرفت.
تعداد مشاهده: 3023 مشاهده
فرمت فایل دانلودی:
فرمت فایل اصلی: doc
تعداد صفحات: 77
حجم فایل:897 کیلوبایت